ورود |  ثبت نام |  نقشه وب سایت
سه شنبه 9 آذر 1400
خرید و فروشرهن و اجاره

لطفا سوالات و پیشنهادات و فایلهای خود را در واتس اپ با ما به اشتراک بگذارید

با تشکر
یا در قسمت ثبت فایل، فایلهای خود را ثبت و برای ما ارسال نمایید
اخبار
1400/08/17 12:19

استعلامات سند رسمی

استعلامات سند رسمی

دفترخانه ها هنگام تنظیم سند از کدام ادارات استعلام می گیرند؟

استعلام از سازمان ثبت احوال

دفترخانه هنگام تنظیم کلیه اسناد کد ملی و تاریخ تولد شخص را در سیستم ثبت آنی وارد میکند و ثبت احوال سایر مشخصات

مانند: نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، محل صدور، شماره سریال شناسنامه را به صورت آنی نمایش می دهد.

همچنین وضعیت حیات وی و معتبر بودن اطلاعات شخص با سازمان ثبت احوال مشخص می گردد.

استعلام افراد ممنوع المعامله

پس از دریافت اطلاعات از ثبت احوال در صورتی که شخص ممنوع المعامله باشد به همراه علت ممنوع المعامله بودن به طور کامل نمایش داده می شود.

همچنین در صورتی که قبلاً ممنوع المعالمه بوده باشد و رفع ممنوع المعامله بودن آن و علت آنها به طور کامل نمایش داده می شود.

استعلام از اداره پست

هنگام تنظیم سند پس از دریافت ۲ استعلام فوق تعیین اقامتگاه قانونی شخص ضروری است.

به طوری که چنانچه در آینده اقامتگاه و نشانی شخص تغییر کند باید به دفترخانه مراجعه نماید و آدرس جدید خود را اعلام نموده و دفترخانه در سیستم ثبت آنی لحاظ خواهد کرد.

به همین منظور با ورود کد پستی شخص در سیستم ثبت آنی نشانی کامل او به صورت آنی بارگزاری خواهد شد.

استعلام از سازمان ثبت اسناد و املاک

در مواردی که قصد انتقال آپارتمان یا هر نوع ملک و زمینی داشته باشید، دفترخانه از سازمان ثبت اسناد و املاک استعلام می نماید که در آن صحت اطلاعات مندرج در سند نظیر: پلاک ثبتی، متراژ، ناحیه ثبتی، بخش ثبتی، شماره دفتر الکترونیک، مشخصات مالک یا مالکین و به طور کامل مشخص می گردد.

استعلام از اداره امور مالیاتی

دفترخانه اسناد رسمی همچنین برای تنظیم اسناد آپارتمان و باید از سازمان امور مالیاتی هم استعلام نماید و مالیات این نقل و انتقال را بپردازد.

و نیز اگر فروشنده هر نوع بدهی مالیاتی داشته باشد مشخص می گردد.



نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :